15/06/1991: avui fa 25 anys que sóc regidor de la ciutat de la meva vida!

Avui fa 25 anys, el 15 de  juny de 1991:

1995:

1999:

2003:

2007:

2011:


2015:

El 15 de juny és una data d'una doble rellevància política per a mi. La primera causa de rellevància és general: les primeres eleccions democràtiques a Espanya després de la dictadura, a les quals ja em vaig referir en un escrit en un altre dels meus blogs fa ni més ni menys que nou anys. La segona és personal: va ser la data en què vaig prendre possessió per primer cop com a regidor de Sant Feliu.

Al 15 de juny de 1991, em faltava un mes per fer 34 anys i tenia tres fills de 10, 8 i 5 anys. Vint-i-cinc anys després, a punt de fer-ne 59, ja tinc una néta de 21 mesos. Al 15 de juny de 1991, Sant Feliu només parlava en català i castellà i avui parla en més de quaranta llengües. Aquell juny, només quatre entesos intuïen la importància que tindria internet, i avui ens costa entendre el món sense la presència permanent i en tot de les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquell juny, a un any dels Jocs Olímpics, es parlava de l'oasi català i el descrèdit no era norma en la política. Aquest juny, a punt d'unes noves eleccions crucials en un altre juny, aquell oasi ha saltat pels aires i un nou escenari polític pot sorgir del descrèdit generat per tants anys de política de portes giratòries, sobres inconfessables, opacitat i petit politiqueig, en comptes de gran política. Quantes voltes en 25 anys!

Les fotos mostren les set preses de possessió en què he estat present. Quan hi hagi la foto del proper consistori, com ja és sabut, jo no hi serè. A la propera foto, la del 2019, es commemoraran els quaranta anys de les primeres eleccions municipals democràtiques, a les quals em vaig referir en aquest escrit de 2009 i especialment en aquest altre de 2014. A la foto del 2019, hauran passat poc més de quaranta anys d'aquelles primeres eleccions municipals del 3 d'abril de 1979. D'aquests quaranta anys, jo n'hauré estat regidor durant 28!

Si no recordo malament, només Jaume Bosch i Juan Sánchez van ser regidors durant sis mandats complets (24 anys, d'abril de 1979 a maig de 2003) i Juan Antonio Vázquez durant gairebé el mateix temps (de maig de 1987 a desembre de 2010). Si no m'equivoco, doncs, sóc la persona que durant més anys ha representat la ciutadania de Sant Feliu en democràcia: 20 anys com a regidor (12 en el govern i 8 en l'oposició) i 5 anys com a alcalde; 13 a jornada completa a l'Ajuntament, i 12 compaginant amb la meva feina de professor o de tècnic d'educació. M'enorgulleix molt que la meva vida professional s'hagi concentrat en les meves dues grans passions: l'ensenyament i la política local, i em fa sentir molt satisfet el reconeixement majoritari de qui va passar per les meves aules i de les persones amb qui dia a dia em trobo o enraono als nostres carrers.

Simplement això: m'ha vingut de gust recordar aquell primer moment en què, amb tota la il·lusió del món vaig prendre possessió com a regidor, avui que, vint-i-cinc anys després, aquella passió i il·lusió per Sant Feliu no m'ha disminuït ni un borrall i, ben al contrari, han crescut dia a dia. Un record i un agraïment, també, per a totes les persones amb qui he après tot el que sé (començant pel Cesc i l'Àngel) i amb qui he treballat colze a colze per construir el Sant Feliu que tenim!!!

Comentaris

Unknown ha dit…
Te conocí siendo profesor en el colegio Monmany. Siempre te vi una persona afable, muy entregado a tu alumnado y con la sonrrisa que te caracteriza.
Mi memoria fotográfica de ese momento es, unos carnavales, tu vestias una camisón largo y gorro a la antigua y tan orgulloso con tus alumnos, salisteis a la rua.
Respecto a tu trabajo en la labor por Sant Feliu en todos estos años, diré (aprovechando que estamos en época de exámenes) que te doy un notable.
Siempre es mejorable todo lo que hacemos pero creo que eres sincero, cercano, sensible y muy familiar.
Pareciera que te enjabono, nada de eso, también tubimos algún desencuentro qu una vez hablado, todo aclarado.
Me siento orgullosa de apoyarte y felicitarte por tu entrega y buen hacer y si hace falta un tirón de orejas, también te lo daré.
Un abrazo!!!
Jordi Casanovas i Saladrigas ha dit…
Felicitats, però crec que a la política si tindría que estar un màxim de dues legislatures o mandats.

Les CUP en aquest cas son tot un exemple.

Hi ha regidors en aquestes fotos que quasi sempre han viscut de la política, han fet un "ofici" del que tindría que ser un acte de servei (remunerat) al poble.

I no cal parlar de les "portes giratóries" (Consell Comarcal, Corporació Metropolitana, Aigües de Barcelona...)
Gràcies, Pili! Intentaré anar per l'excel·lent, però ja saps que aquesta és una assignatura de treballs en equip, jejeje.

Jordi, no crec en la limitació de mandats, però sí en l'elecció directa dels càrrecs de representació democràtica. Ho vaig explicar aquí: http://jordisanjose.blogspot.com.es/2015/04/les-municipals-que-jo-voldria.html