23/02/10: una notícia bona i una de dolenta.

Comencem per la bona.
Abans-d'ahir, 22 de febrer, el BOE va publicar la resolució per la qual s'aprova definitivament l'estudi informatiu previ a la redacció del projecte de soterrament. És el darrer pas que ens calia per començar a redactar el projecte d'obres: una molt bona notícia per a Sant Feliu! És difícil de precisar el calendari que ve a partir d'ara, perquè jo no tinc prou informació sobre l'estat dels treballs que ara pertoquen: si s'han iniciat, si encara no... En tot cas, les passes següents, en el camp estrictament ferroviari, són:
- aprovació inicial del projecte per part del Ministeri de Foment, i exposició pública.
- aprovació definitiva del projecte i aprovació del plec de clàusules per al concurs d'obres (sempre que abans estiguin resolts els temes pressupostaris, que tampoc sé com estan).
- termini de presentació d'empreses candidates a fer l'obra del soterrament
- adjudicació de les obres
- inici de les obres.

A més dels treballs ferroviaris, haurem de començar a treballar en la planificació, per dir-ho d'alguna manera, "de la superfície". És a dir, com remodelem el centre de la ciutat a partir de l'oportunitat del soterrament. Més encara: quin Sant Feliu construirem després del soterrament de la via? I com? He de confessar que d'això no en tinc tampoc cap informació: PSC i CiU l'administren sempre tard i amb comptagotes... Tinc clar el criteri que ICV-EUiA defensarem: amb el millor ús possible del patrimoni públic i amb el màxim consens polític i ciutadà possible. Però molt em temo que aquest no és el criteri del corró Vázquez+Burgui.

I aquí ve la dolenta.
PSC i CiU van aprovar en el ple d'ahir tot el contrari del que acabo d'exposar: un mal ús del patrimoni públic i sense gens ni mica de consens polític i ciutadà. Ahir vam perdre (provisionalment encara, per sort!) tres terrenys públics d'equipaments i zona verda al Mas Lluí, per fer un planejament urbanístic que, si no és als seus promotors, no crec que a ningú li corri gaire pressa. Però, potser perquè encara em dura el cansament d'un ple llarg i tens, no tinc esma de parlar-ne i ho explicaré aviat en el corresponent resum del ple de febrer.

Només em quedo amb una idea, una frase que els va dir als 11 regidors de PSC i CiU el president de l'Associació de Veïns de Can Calders, en representació ahir de la Federació d'Associacions de Veïns de Sant Feliu: “11 votos no les convierten a ustedes en dueños y señores de Sant Feliu”.

Espero no sé mai mereixedor d'una frase així.

(I ara, me'n vaig a la piscina. No sabia que m'aniria tan bé, que m'agradaria tant! Us ho recomano: les instal·lacions són molt bones, però els monitors són encara millors! Ara només cal pensar com posar tot això a l'abast de cada santfeliuenc/a que vulgui anar-hi, sigui quina sigui la seva situació laboral o econòmica)

Comentaris