4 mesos després... continuo de baixa.

Foto del company Pedro Gómez, preparant material per a activitat de la coalició.

Avui, 12 de gener, fa quatre mesos d'aquell sol segon que em manté apartat de primera línia, d'aquell atropellament que encara tant em condiciona. Ahir, vaig poder fer una visita a la plaça de la Salut amb la Lídia i el Manel: portar-me i recollir-me en cotxe, sempre amb crossa, poc a poc, poc temps...

Quatre mesos després d'aquell sol segon, continuo la recepta que l'equip magnífic del Broggi em va prescriure de seguida: repòs, calmants, rehabilitació i paciència. A finals de novembre, em van dir que podia anar alguna estona a l'ajuntament, sempre en cotxe fins a la porta, sempre assegut i amb la cama estirada i enlaire. També en cotxe fins a la porta, tres tardes a la setmana de rehabilitació al Broggi: la Desirée, en Carles, l'Andrea, l'Helena, un equip també magnific.

Però, tot i fer bondat, en les dues darreres visites a la doctora de rehabilitació i al traumatòleg, m'han diagnosticat una mica de sobrecàrrega, tendinitis al genoll i edema ossi al turmell. En síntesi, l'operació va anar perfecta... però la recuperació, que ja m'havien dit que seria lenta per la meva edat i constitució, serà més lenta encara. No es pot dir que n'hagi sortit animat...

En conseqüència, no tinc data previsible d'alta, i per tant encara no puc tornar a les meves funcions d'alcalde. Puc seure en un despatx una estona, però no puc fer el que ha de fer un alcalde o alcaldessa: anar allà on hi ha activitat municipal o ciutadana, atendre les persones i entitats que demanen l'atenció del seu primer representant, defensar els interessos de Sant Feliu en tots els espais institucionals que ens impliquen, representar a la ciutat en els organismes de què formem part, liderar l'activitat del meu partit i de la coalició que formem amb EUiA, i un llarg etcètera.

Continuo de baixa... però l'alcaldia, l'ajuntament i la ciutat no tenen per què notar-ho. Fins avui, l'alcaldessa ha estat la Lourdes Borrell (PSC), a qui vull agrair públicament la seva tasca com a alcaldessa accidental. Des de dilluns que ve, 15 de gener, l'alcaldessa serà la Lídia Muñoz, primera tinenta d'alcalde, companya d'Iniciativa, amb qui comparteixo la foto que encapçala aquest escrit, i que es reincorpora a l'Ajuntament després d'haver portat al món la seva segona filla, l'Elna.

I, mentre tant, aniré alguns matins a l'Ajuntament sense caminar ni estar dempeus massa estona, i continuaré amb el meu tractament habitual: repòs, calmants, rehabilitació i paciència, molta paciència. Ah! I un agraïment enorme a tantes i tantes persones que, quan em veuen caminant poquet a poquet pel carrer o per les xarxes socials, em carreguen les piles amb les seves paraules d'ànim i d'empenta!!!