La p con la a: el meu mur de FB no és cap oficina de l'ajuntament.

"Planta cara als teus problemes, no els publiquis al "llibre de les cares" (facebook)"
Oi que sembla que està clar? Doncs he constatat amb diversos casos que sembla que no: queixant-se al mur de l'alcalde, hi ha persones que creuen que ja han fet prou. Per a mi, les queixes al meu mur o les queixes quan estic esperant al semàfor o al pas a nivell no són cap problema... en principi. Escolto, conec situacions que potser no coneixeria, informo dels serveis municipals que corresponen, si cal concertem entrevista, etc. El problema és quan algú es creu desatès, mal atès o ofès perquè no dono resposta al que demanava... pensant (???????) que un missatge de facebook pot passar (como pulpo por animal de compañía) per un tràmit municipal.

Ja fa temps que vaig escriure que no es podia confondre facebook amb la realitat. Ara vull insistir que no es pot confondre el meu mur amb una oficina de l'ajuntament.

I ho dic perquè aquesta setmana he tingut dues enganxades amb dos ciutadans de Sant Feliu derivades d'aquesta confusió: una, en relació a sorolls i l'altra, en relació a una multa. En tots dos casos, els ciutadans em van enviar un missatge de FB i els vaig respondre que jo passava la informació als serveis corresponents, però que ells també havien de fer les instàncies o les gestions corresponents a l'Ajuntament: papers oficials, no correus a un mur personal, per molt que sigui de l'alcalde.

En tots dos casos, els ciutadans m'han acabat manifestant el seu cabreig amb mi... perquè jo no havia fet res...! Ni s'ha resolt el tema dels sorolls com ell volia, ni li han tret la multa com ell volia. Sense anar a una oficina municipal i només queixant-se per facebook.... algú pot pensar que es pot iniciar un procediment administratiu seriós? Algú pot pensar que un mur privat de facebook és una oficina municipal??? Doncs es veu que sí... Em punxen i no em treuen sang....

Deuen ser coses dels nous temps, o de què no he fet cap curs de gestió de xarxes, o no sé de què... Em sembla perfecte l'ús de les xarxes per informar, compartir, debatre, etc. Cap problema, per tant, a qui faci aquest ús en aquest mateix blog, al meu mur, etc., com tampoc cap problema a qui em diu mil petites incidències de la ciutat parlant al carrer. Però, si us plau, que ningú més s'enfadi si li recordo una evidència evident donde las haya: el meu mur de FB no és cap oficina de l'Ajuntament!

Comentaris

SithWolf ha dit…
Tenint en compte el problema amb el camp de fútbol de Consell d' Infants... el seu mur no es una oficina de l' ajuntament, però sense Facebook no hagués arribat a l' ajuntament i finalment l' ajuntament no ha fet rés. Els nens no tenen on jugar a l' estiu. O sigui que una cosa i l' altra tenen la mateixa capacitat resolutiva.