20/02/15: el meu discurs a l'acte de presentació com a candidat a l'alcaldia per al proper mandat.


Gràcies al company i amic Pedro Gómez per la realització i la difusió d'aquest video!!!

Crec que en 18 minuts hauria estat impossible sintetitzar millor el que vam veure i vam viure divendres passat al Casal de la Gent Gran:

  • El discurs emotiu, directe, brillant, que va fer la Maite Carranza. Em va emocionar especialment quan va tocar el vessant personal. Gràcies novament, Maite!!!
  • La intervenció de l'alcalde de Montornès del Vallès i dirigent d'Esquerra Unida, el company i amic José Montero.
  • La intervenció i l'humor del nostre coordinador nacional, el company i amic Joan Herrera
  • I les dues parts que més em van sortir del cor en el meu discurs: els agraïments i el comiat.
En el video hi ha molta intensitat, molta alegria i empenta, la que vam viure i transmetre les persones que hi érem. Però el meu discurs no hi és, i tinc moltes ganes de posar-lo "a l'abast de tothom". En tinc dues versions: la completa (que és més o menys el que vaig dir, perquè els discursos els faig sense papers) i el guió que vaig fer servir. 

2) I aquest és el guió que vaig fer servir:

Bona nit, amigues i amics, companyes i companys!

Agraïments
Maite Carranza, José Antonio Montero, Joan Herrera
Video:  Pedro Gómez i grup municipal
Coalició comarca:  Arnau Funes, Candela López, Sergio Gómez,
Gràcies als homes i dones d’Iniciativa i d’Esquerra Unida,
A la meva família, Cèlia, saps com t’estimo i com t’agraeixo que, si avui sóc aquí al Casal de la Gent Gran, és pel teu suport en moments que només tu i jo sabem i pels quals em sembles més fascinant cada dia.
I a tots i a totes vosaltres, ciutadanes i ciutadans de Sant Feliu,
A totes, a tots, gràcies, gràcies, gràcies.

La gent que Sant Feliu necessita.
Heu vist un grapat de persones que deien que Sant Feliu necessita a Jordi San José. Gràcies, però deixeu que us digui a qui crec jo que Sant Feliu necessita:
Necessita a homes i dones com el Juan Sánchez, com en Santi Junqué, com el  Napo, com el Toni Amigó, com l’Antonio de Oses, com la Vicki Santiago, com el Juan Morejón, com l’Ascensi Martínez, com l’Adela Barquín, com el Quico Davant, com l’Estevet, com el Santi Hernández, com el Ginés Pozuelo, com l’Adrián Moral i com tants altres companyes i companys que malauradament ja ens han deixat; com en Lluís Aznar, en Pere Codorniu o en Joan Pedrol, supervivents de la lleva del biberó i dels quals ens sentim orgullosament hereus, com en Jaume Bosch, com l’Àngel Merino o com en Cesc Baltasar, dels quals també, com sabeu, em sento orgullosament que he recollit el seu testimoni.

Necessita als homes i dones que aixequen cada matí la persiana del seu comerç, que atenen cada matí als nostres infants o a la nostra gent gran, que treballen a les nostres fàbriques i tallers, i que després lluiten al sindicat o en defensa de la sanitat o l’educació públics, que lluiten a la PAH o són voluntaris a Càritas, la Creu Roja o els bancs d’aliments; que treballen a l’associació de mares i pares de la seva escola, a l’associació de veïns, al seu club o entitat, que fan ballar els nostres gegants, aixecar els nostres castells, jugar als nostres infants... Homes i dones que fan millor Can Nadal, Can Bertrand, Can Llobera, Can Calders, Can Maginàs, Falguera, les Grases, Roses-Castellbell, Mas Lluí o la Salut; homes i dones que fan la nostra ciutat més viva, dinàmica i activa.

Aquesta és la gent que necessita Sant Feliu i a la que, novament, aspiro a representar per, al seu costat, fer amb ells, fer amb elles, el Sant Feliu que estimem i volem.

Allò que Sant Feliu necessita.
  • ·        Justícia social
  • ·        Qualitat en l’espai públic
  • ·        Qualitat en el govern de la ciutat.


Justícia social.
Tarifació social: explicació i resultats. Proper mandat. La meva línia vermella.
Educació: prioritat estratègica. Comissions socials de centre per detectar i corregir desigualtats. Malgrat ARSAL.
Accés al món del treball: no hi ha democràcia si la riquesa s’acumula en poques mans i la pobresa dificulta i amarga la vida de cada cop més i més ciutadans  (un 26,7% dels ciutadans de Catalunya, segons l’informe de l’Idescat “Xifres de Catalunya” de l’any passat).
Malgrat l’ARSAL aprofitarem al màxim els dos recursos directes principals que tenim a les nostres mans: els plans d’ocupació i els ajuts a la contractació.

Qualitat en l’espai públic
Places, carrers i parcs accessibles per a tothom: el que hem fet i el que farem (pont verd)
La remodelació de les principals places de cada barri: les que hem fet i les que farem. També els parcs: Nadal i Llobregat.
També més espai públic. Parc Europa i plaça Lluís Companys
Equipaments públics a l’abast de tothom. Hem fet  centres cívics del Mas Lluí i les Tovalloles, hem salvat Complex de Piscines. Farem: biblioteca, mercat i Casal de Joves. una inversió sense precedents en les nostres escoles públiques i habitatges tutelats per a la gent gran.

Qualitat en el govern de la ciutat.
Govern dialogant i transparent, que diu el que fa i fa el que diu, que governa amb la gent i no només per a la gent. Un govern que generi credibilitat i confiança.
Parlant de credibilitat i confiança: la meva imputació. Tinc la meva consciència tranquil·la i les meves mans netes, i amb aquesta seguretat, he continuat fent d’alcalde de Sant Feliu i avui em presento davant vostre ple d’il·lusió i de ganes per tornar-ho a ser.
Govern dialogant: amb diàleg i amb acords, regidories de barri.  Amb diàleg i sense acords, campanya de l’IBI.
Govern transparent: retirada del PGM Mas Llui, millores en els mitjans de comunicació locals que hem fet per consens i en el marc del consell local de comunicació, presentació, per primer cop, de les liquidacions anuals dels pressupostos municipals i la rendició anual de comptes del treball. Farem consultes ciutadanes en temes estratègics d’urbanisme.

CRIDES FINALS
Amigues i amics, m’acosto ja al tram final d’aquest discurs de presentació.
Vull remarcar dues coses: cal municipalitzar les municipals, i cal participar a les municipals.
Municipalitzar les municipals.
Participar a les municipals. Aspirem a governar en solitari. I necessitem el vostre suport, i que guanyeu el suport dels vostres familiars, amics, coneguts i companys de feina, d’escala o d’entitat.

Un suport ampli per fer possible allò que tantes vegades, a tants 14 d’abril, hem cantat junts en tants moments:
“Habrà un día en que todos, al levantar la vista, veremos una tierra que ponga libertad, igualdad y fraternidad”
Recordeu-ho i canteu-ho el 24 de maig a les municipals, i també el 27 de setembre amb el Joan Herrera i la Dolors Camats al Parlament, i també el dia que toqui de novembre amb el Joan Coscubiela al Congrés dels Diputats.
Fem possible esa hermosa mañana!
Salut i República! Visca Catalunya!

Visquin tots els barris de Sant Feliu! Vida digna per a tots els infants, joves,  homes, dones i gent gran de Sant Feliu! Visca la gent de Sant Feliu! Visca Sant Feliu!

Comentaris