Preparant el darrer any del mandat, un resum complet dels tres primers per a qui li interessi (... i escrit 1.000 del meu blog)

Aquest és, efectivament, l'escrit número 1.000 del meu blog. Un blog que vaig començar a finals de 2006 (amb el cap pensant a les municipals de 2007) i que he continuat ininterrompudament des d'aleshores, amb un ritme bastant constant de 2 o 3 escrits a la setmana. Crec que és un blog clar i complet, en què dic sense embuts el que crec i les propostes que intentem tirar endavant a la nostra ciutat, obert a tothom, en què no poso cap filtre a cap comentari i en què, sobretot, intento exposar el per què de les coses, les causes i el sentit de les nostres decisions, el fons de les meves prioritats: també les del meu partit o el govern de Sant Feliu, però sobretot les meves prioritats i reflexions: per alguna cosa és el meu blog personal, encara que evidentment sigui l'alcalde de Sant Feliu.

Amb aquesta dèria de posar-ho tot a l'abast de tothom, avui que és 1 de setembre i ara que, qui més qui menys, començarà a preparar les properes eleccions municipals (24 de maig de 2015, falten menys de nou mesos), he volgut compartir un document que, per dir-ho d'alguna manera, és una de "les meves bíblies": si vull saber quan s'ha tractat un tema en el ple municipal, què s'hi va dir, què es va votar i què diu exactament l'acta, consulto sempre aquest document que ara poso a l'abast de tothom. És important: el ple de l'Ajuntament recull la representació i la sobirania del poble en els assumptes en què l'Ajuntament té plena competència, segons les atribucions de la Constitució i de l'Estatut de Catalunya, i parla del dia a dia de la nostra ciutat: és el lloc on es construeix el seu present i es prepara el seu futur.

Com a imatge, he adjuntat un breu resum subjectiu dels punts principals dels 40 plens que hem tingut fins ara en aquest mandat 2011-2015. Però el que debò compta és el full excel en què es pot veure què es va tractar a cada ple i es pot accedir a l'acta oficial de cada ple (a la columna E del full): aquí us el podeu descarregar. És un arxiu excel que he elaborat jo mateix i que té dos fulls. El primer, és el resum dels 40 plens, que és la imatge adjunta. El segon, i més important, és el detall de tots i cadascun dels prop de mil punts aprovats en aquests tres anys. Té dues possibilitats que, per a qui les desconegui, presento breument.

Primera possibilitat: consultar plens concrets. Al marge esquerra del full, a l'esquerra de les dates dels plens, hi ha una creu per cada ple. Clicant-la, s'obre el contingut complet d'aquell ple, i tornant-la a clicar (llavors apareix com un signe "-"), es tanca el contingut d'aquell ple. A l'extrem superior d'aquesta columna, hi ha dos números petits, un 1 i un 2. Clicant l'1, es tanca el contingut de tots els plens, clicant el 2, es desplega el contingut de tots els plens.

Segona possibilitat: consultar temes concrets. A la columna D, es pot veure un petit triangle assenyalant cap avall. Quan hi ha plens desplegats (jo sempre ho consulto clicant abans el número 2 que he explicat abans), clico aquest triangle i es desplega un menú de temes. Seleccionant el tema que m'interessa, sé quins dies se n'ha parlat i què ha votat cadascú en cada moment.

Qui vulgui saber què es debat en un ple, quins acords s'hi prenen, què vota tant el seu partit com els altres, té aquí el document més complet i entenedor que jo conec, i que crec que és bo que tothom conegui. De vegades, tendim a tenir una visió esbiaixada o incompleta del que és la ciutat i el seu govern local, i crec que la democràcia és de molta millor qualitat quan tots sabem i compartim els àmbits de treball, els marges de decisió, els recursos de què disposem, etc etc etc.

M'ha semblat interessant, a 1 de setembre i a 1.000 escrits del meu blog, posar-lo a la teva disposició, posar-lo a disposició de tothom.

Comentaris