15/02/11: càrrecs públics d'ICV-EUiA defensem que el soterrament és vital per a tots els municipis de la R4.


Dimarts passat, al pas a nivell, vam fer una roda de premsa els portaveus de la coalició a Cornellà (Arnau Funes), Sant Joan (Elena Embuena), Sant Feliu (jo mateix) i de Vilafranca (Bernat Villarroya), amb l'alcalde de Molins (Ivan Arcas) i el diputat al Parlament de Catalunya, Jaume Bosch. Hi havien de ser però a última hora no van poder venir el nostre portaveu a Martorell (Xavier Gómez) i la nostra representant al Congrés de Diputats, Núria Buenaventura.

Com es pot veure al vídeo, enregistrat per Esplugues Televisió (vegeu aquí la notícia escrita), vam exposar el caràcter urgent per al soterrament a Sant Feliu, pels temes que tots coneixem de seguretat i configuració urbana, però alhora els companys de coalició d'altres municipis van defensar que enfonsar les vies a Sant Feliu és l'única manera de poder augmentar la freqüència i la qualitat de servei a tots els municipis de la línia R4 de Rodalies (Molins-Martorell-Vilafranca-Sant Vicenç). És per aquesta raó, que considerem evident, que reclamem que el soterrament el financiïn les autoritats competents en les infraestructures ferroviàries metropolitanes: l'actual (Ministeri de Foment) i/o la futura (Generalitat de Catalunya).

Esperem que el nou conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, que fins fa poc era l'alcalde de Sant Cugat, sigui sensible a la necessitat urgent del soterrament de les vies a Sant Feliu i, alhora, que aquesta no és una necessitat estrictament local, sinó del conjunt dels municipis que es comuniquen amb Barcelona i entre ells al llarg de la R4.
Gràcies, companya i companys, per ajudar-nos a estendre, en l'opinió pública, aquesta doble perspectiva!

(darrera i d'esquerra a dreta: Bernat Villarroya (Vilafranca), Manel Martínez (Sant Feliu), Jaume Solé (Sant Feliu) i Arnau Funes (Cornellà). Davant i d'esquerra a dreta també: JSJ, Manel Leiva (Sant Feliu), Elena Embuena (Sant Joan), Jaume Bosch (Parlament) i Ivan Arcas, alcalde de Molins)

Comentaris

Anònim ha dit…
Me sumo totalmente al razonamiento realizado e indicado en la última novedad relativa al soterramiento. Y es que ayer 16-3-2011 se mantuvo una reunión con las autoridades competentes en la cual no trascendió nada de nada. No hubo nada nuevo: ya se hará el soterramiento... un día de estos.

Pero si desde algún punto se le solicitó a Fomento que debía ser el Ministerio y el Estado quienes deberían abonar la totalidad de la obra según el nuevo marco, perfecto. Porque es así y así debe ser.

Es más, lo que pienso yo que debería hacerse es, a partir de aquí, poner en tela de juicio absolutamente todo lo acordado en ese momento. TODO. Y es que demasiadas veces nos hemos tenido que tragar el puñetero acuerdo de 2006 como base explicativa de todo lo referente a transporte y como elemento fundamental para negarle a Sant Feliu una L3 en condiciones y con parada bajo la estación formando intercambiador, otra en Falguera y otra en Mas Lluhí. Me pongo malo cada vez que oigo o leo eso de los ascensores para bajar de Mas Lluhí a RENFE o al metro ese de la plaza Dot.

El acuerdo de 2006 debe ser puesto en cuestión de principio a fin, derogado y sustituido por otro en el cual se traten los temas que se tienen que tratar y se aborden dándole soluciones:

1) Fomento ha de pagar la totalitad de la obra.

2) Han de coordinarse esta obra del soterramiento con:

- Tranvía en superficie
- Nuevas cercanías propuestas para entrar bajo la Diagonal de BCN
- Trazado de la línea de cercanías de Castelldefels a Cornellà
- UN NUEVO TRAZADO Y PROYECTO de llegada de la L3 a Sant Feliu, donde se debe conservar el actual hasta Sant Just y realizar uno nuevo de entrada a Sant Feliu con las 3 paradas que demanda todo el mundo con 2 dedos de frente.

Si en algo ha de servir todo ese tiempo de espera que nos van a tener hasta que se desarrolle el soterramiento, por lo menos que no se pierda el tiempo y se emplee en desbaratar el acuerdo de 2006 para que nadie más se refiera a él como las tablas de Moisés o la única verdad del universo, y para que, una vez desbaratada esa tropelía de acuerdo, se hable de verdad de algo tan importante como es que la L3 llegue a Sant Feliu como debe llegar y que el soterramiento lo pague íntegro quien lo ha de pagar: Fomento.

Si hay un nuevo marco, un nuevo estatuto y si las condiciones y reglas del juego han cambiado... hay que redefinir el acuerdo de 2006 por completo, incluyendo el trazado/recorrido/proyecto de la llegada de la L3 del metro.

¿O acaso cualquier deliencuente de pacotilla se puede acoger a una normativa nueva que le beneficie y una ciudad entera y una comarca no pueden hacer lo mismo?

Saludos,
Sergio