Quatre moments de novembre per a la reivindicació de la política i l’orgull de partit.

Acabem de fer un ple extraordinari sobre el traçat futur del metro a Sant Feliu. En parlaré alguna altra estona. Ara, que he recuperat una presentació de fa uns dies, penjo un escrit que vaig fer diumenge passat a la tarda, un cop vaig decidir que feia massa fred i plovia per anar a veure el Barça-Madrid a l'Ateneu. Un escrit de caire intern, de reconeixement als companys i les companyes que fan possible dia a dia una realitat que cal reivindicar en positiu: la política local, o, com deia en un altre escrit, el debat dels nostres destins comuns més immediats...

En tota opció vital de llarg recorregut, hi ha alts i baixos, és evident. En l’afiliació a una organització política, òbviament també. Avui, en temps de descrèdit de la política, vull trencar una llança en favor de la política local i fer visible, en quatre moments, un agraïment sincer als homes i dones que pertanyen a la nostra coalició o que col·laboren habitualment amb nosaltres.

Primer moment, dijous 26/11/09, al vespre, a la nostra seu. Una assemblea interna monogràfica per parlar del soterrament, un cop aprovats els pressupostos de l’Ajuntament per a l’any que ve. Gairebé 40 persones durant gairebé dues hores, analitzant tots els enfocaments del tema (urbanístic, social, financer,...) en un clima d’enorme riquesa de totes les aportacions i de definició col·lectiva del model de ciutat que aspirem a construir i de l’estratègia per fer-ho possible. Estic segur que cap altra organització política de la ciutat té aquesta capacitat i aquest hàbit de treball en equip, rigorós i ben documentat, de convertir una passió evident per Sant Feliu en propostes concretes i viables d’actuació. Gràcies, companyes i companys!

Segon moment, dilluns 23/11/09, al vespre, a la nostra seu. Com cada dilluns anterior al ple, preparació del què direm i com ho direm, amb els set regidors i regidores del nostre grup municipal. Quatre homes i tres dones, dels vint-i-tants als seixanta-pocs, quatre d’Iniciativa, dos independents i un d’EUiA. Un grup que funciona com un rellotge, que comparteix anàlisis, objectius i criteris d’actuació. Totes i tots a una, però cadascú amb la seva veu. Als plens, hi intervenim totes i tots. Em permeto, en aquest escrit personal al meu bloc personal, manifestar-los el meu agraïment més sincer. Gràcies, tovaritxs!

Tercer moment, dilluns 16/11/09, al vespre, al local de l’AVV del Mas Lluí. M’hi vaig trobar amb quatre persones, completant un cicle de sis trobades a sis barris de Sant Feliu (encara em queda les Grases) amb persones que, en els darrers anys, han donat suport a les candidatures d’ICV-EUiA. M’he vist amb prop de quaranta persones, no militants la majoria, amb ganes d’explicar coses, d’aportar propostes, per al seu barri, per a la seva ciutat. Sis trobades sense límit de temps, sense formalismes, parlant de tot. La més nombrosa i la més intensa, al barri de la Salut, on algunes persones em van explicar per què van canviar el seu vot, i per què ara tornaran a votar-nos. Amigues i amics als quals agraeixo les seves crítiques, la seva sinceritat, la seva ajuda.
Quart moment, dissabte 14/11/09, al matí, al Citylab de Cornellà. Una jornada de formació sobre l’anomenada “política 2.0”, sobre els usos d’internet en la comunicació política. Em van demanar la participació i hi vaig parlar en nom dels companys i companyes que s’encarreguen de la política de comunicació a la nostra coalició. Totes les persones assistents ens van felicitar efusivament: no usem la xarxa per si mateixa, sinó en el marc d’una manera de comunicar-nos amb la gent que té en el diàleg i la presència física i regular la seva millor virtut. Hi vaig presentar aquest powerpoint. Als companys i companyes que ho fan possible, també gràcies!

Quatre moments que podrien ser molts altres. De bon rotllo, amb objectius clars, amb criteris compartits, amb passió per Sant Feliu, amb plans de treball concrets, amb reconeixement del temps i de la feina de tothom. Sense maldecaps interns i estèrils, sense mirar-nos el melic, sense perdre’ns en debats de poca rellevància... Entre tanta mala percepció de la política, trenco rotundament una llança a favor de la participació quotidiana de la gent en la vida de la seva ciutat (=polis, i d’aquí política!) a través d’una organització política com la nostra.

Si Sant Feliu t’apassiona i t’agrada aquesta manera de fer, tu podries haver format part de qualsevol d’aquests quatre moments de novembre. A la nostra coalició, a Sant Feliu, tenim les portes obertes per a tu.

Comentaris