Cap al 2011, amb rumb fix: inclusió social i qualitat democràtica.

Ja està fet. Dins els terminis que havíem establert, el 2 de juny vaig presentar a la comissió política local d'ICV-EUiA la meva intenció de ser el cap de llista de la candidatura de la coalició a les municipals de 2011. Sis dies després, la CPL va ratificar la meva candidatura i vam acordar com havíem de fer la segona ratificació de la meva proposta: la ciutadana. Serà el cap de setmana abans de Sant Joan, amb urnes a la nostra seu i a cinc punts diferents de Sant Feliu.

Només jo m'he presentat com a candidat a alcalde. Sé que tinc factors en contra: sóc el tercer home que encapçala la nostra llista (després d'en Cesc i l'Àngel) i ja fa 18 anys que sóc regidor. Sé que tinc factors a favor: un bon coneixement de l'administració, experiència al govern i a l'oposició, capacitat de relació i diàleg amb la gent i les entitats, capacitat de treball en equip i claredat en les conviccions i en els objectius.

De moment, les companyes i els companys de la coalició m'ho han reconegut. Entre el 19 i el 22 de juny, espero que un nombre important de conciutadans i conciutadanes també donin el seu suport a la meva candidatura. Finalment, si tot va com esperem, hi haurà dos anys per endavant per guanyar en coneixement i confiança per part de tota la ciutadania, amb l'objectiu que hi hagi un canvi de persona i d'estil a l'alcaldia de Sant Feliu, a les eleccions del 29 de maig de 2011.

Primàries per a què, si només hi ha un candidat? M’ho ha preguntat més d’una persona. És cert que ja hi ha una primera decisió de la comissió política de la coalició. Però no deixa de ser un òrgan d’una quinzena de persones. És bo començar una llarga cursa electoral amb un suport més ampli: això és el que pretenem sortint al carrer i valorant el suport que pugui rebre. Ho vam fer per primer cop l’any 1999, amb en Cesc, i al 2003 i el 2007, amb l’Àngel. Les dues primeres vegades, només amb urna al local. Fa dos anys, amb urnes a diferents punts de la ciutat, amb la ratificació de prop de 300 persones a la candidatura que llavors vam presentar. És un moment clau, a més, per facilitar més coneixement meu entre la ciutadania i per fer política, com m’agrada a mi, parlant de la ciutat tot mirant-nos als ulls.

Primàries, per què ara, si encara queden dos anys per a les eleccions? Moltes persones considerem que la nostra ciutat és com un vaixell en què ningú vol assumir la responsabilitat d’agafar el timó i de marcar un rumb. Quan encara queden dos anys, ICV i EUiA hem volgut fer públic la nostra voluntat i la nostra capacitat de dirigir la ciutat, amb una base molt sòlida en la nostra pròpia història (amb molts més encerts que errors, com gairebé tothom reconeix!) i una confiança molt gran en la capacitat de les persones i les entitats de la ciutat per construir col·lectivament un Sant Feliu millor des de l’Ajuntament Nosaltres volem dir: estem a punt, tenim les persones, les propostes i la persona que ho vol liderar. Ara ja és qüestió de cada partit o cada grup interessat en concórrer a les properes eleccions que es defineixin amb la mateixa voluntat i claredat que la nostra coalició.

I, el més important, ser alcalde, per què? per a què? Ho explico en la meva carta de presentació que repartirem el proper cap de setmana. Però ho explico molt millor en aquest bloc, en els més de 50 escrits que giren entorn de la meva idea del que és la política i la seva concreció en la vida local. Entretingueu-vos, si teniu temps i ganes, a llegir-los: tenen les etiquetes Inclusió Social i Qualitat Democràtica.

Això, simplement això, és el m’agradaria construir col·lectivament per a la nostra ciutat. I per això, només per això, he fet aquest pas endavant.

Comentaris